onsdag 15. april 2009

Videoressurser

Jobben med å samle videoressurser var mer inspirerende enn å redigere tidligere artikler. Under arbeidets gang dukket det stadig opp videoklipp og gode animasjoner som egnet seg for bruk i undervisningssammenheng. Ikke alle matchet temaet naturfag i ungdomsskolen, som var vår gruppes oppgave. Men da var det bare å lagre under favoritter til senere bruk.
Disse linkene sortert etter fag og kompetansemål er virkelig en ressurs jeg kommer til å benytte meg av senere i min lærergjerning. Det blir spennende å se hvordan sluttresultatet blir og flere linker kommer vel til på neste års studie. Jeg kommer også til å tipse mine fremtidige kolleger om denne ressursen.

5 kommentarer:

  1. Enig med deg, Egil. Resultatet av denne mappeoppgaven kan vi på en måte si er vårt eget arbeid og vårt bidrag til ressurssiden. Det gjorde hele oppgaven mer inspirerende å jobbe med.

    SvarSlett
  2. syns det er fint å kunne bruke videoer (og annet) i undervisninga.det er fint å vite at det ligger masse linker til diverse skolerelaterte sider på wikibøker, som man kan bruke i undervisninga:)

    SvarSlett
  3. Denne erfaringen fikk vi og da vi letet etter videoer. Mye tull som kommer opp, men mye bra også. Selv visste jeg ikke at man kunne få tak i så mye fagstoff i videoformat. Veldig interessant og lærerik oppgave, som ga erfaring jeg også vil ta med meg videre når jeg skal ut i jobb :)

    SvarSlett
  4. Dette var en nyttig og morsom oppgave.

    SvarSlett
  5. Videoressurser er absolutt et nyttig verktøy i undervisningen Egil. Og en verden der man slipper å måtte bruke lang tid på å lete frem gode videosnutter for hver gang man skal bruke det, er helt klart en verden man kan like. Alle tomler opp for en felles ressursside for videoressurser!

    SvarSlett