torsdag 16. april 2009

Blogging


Jeg har aldri vært en aktiv blogger, men har blogget i skolesammenheng. Hvorfor jeg ikke blogger ellers vet jeg ikke helt, det har bare ikke blitt til det. Det er jo en flott måte å uttrykke seg på, da man kan blogge om alt mulig rart. Ser støtt og stadig linker til blogger på sider som vg.no blant annet alt fra politikk til barnevern til andre interesser. Noen bretter ut sine innerste følelser i bloggen sin, mens andre blogger om mer overfladiske ting. Noen velger å lage en blogg når de skal ut å reise slik at de hjemme, og alle andre som måtte ønske, kan følge med på reisen. Denne type blogg syns jeg er artig å lese. Jeg har et vennepar som er ute og reiser i USA nå som har lagd en blogg. De har kalt den "The days of our lives" og skriver litt om hva de gjør og opplever. Utrolig gøy å lese og å se bilder fra alt de finner på. Gjør at jeg for enda mer lyst til å dra til USA en gang :) Om jeg selv får muligheten til å reise over en lengre periode kunne jeg absolutt tenke meg å blogge om det.

I skolesammenheng kan det være en flott ressurs for andre. I pedagogikk har vi hatt et krav om å blogge om temadager vi har hatt. Dette har gjort at vi har måtte reflektere over det vi har hørt og lært. En slik blogg er jo strålende og dele med andre slik at flere kan få utbytte av det. Dette tror jeg kan være spennende å prøve i skolen når jeg har fullført utdannelsen eller evt i en praksisperiode. Knytte det opp til et fag eller emne slik at elevene kan lære fra hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar