mandag 13. april 2009

Digitale fortellinger.

Det å lage digitale fortellinger er noe jeg synes er liker. Når en blir kjent med photostory eller movie maker, begynner det å bli veldig moro. Jeg går naturfag, og det er utrolig hvilke temaer som faller inn under dette faget.

Vi fikk i oppgave å lage en digital historiefortelling om samene. Tema samer er et tema som skal inn i alle fag. Hvor mange av dere har hatt forelesning om dette temaet? Var veldig interessant tema, og veldig lærerikt. Var ikke mye jeg visste fra før. Siden vi ikke skulle publisere ble det ikke stilt krav om at opphavsrettslige bilder. Alle gruppen viste fram sitt resultat, og det var veldig mye bra.

5 kommentarer:

  1. Hei Susann. Det var interessant. Hvilke lærere hadde ansvaret for dette?

    SvarSlett
  2. Gerd Johansen. Vi har henne i naturfagdidatikk.

    SvarSlett
  3. Jeg var faktisk ikke klar over at temaet om samer skulle inn i alle fag. Hvordan blir det lagt opp lurer jeg nå da på?

    SvarSlett
  4. Det er alltid nye utfordringer vi støter på som lærere, og jeg tror at det er mulig å få det inn i alle fag. Bare se på fag som mat og helse, RLE, norsk, gym, historie, musikk, naturfag... Jeg ser ikke så svart på dette ;)

    SvarSlett
  5. Jeg visste heller ikke at temaet samer skulle inn i alle fag. Er det noe nytt i Kunnskapsløftet? I matematikk kan man kanskje telle reinsdyr.. He he.

    SvarSlett