onsdag 15. april 2009

Datamessa '09

Datamessa er noe som har blitt en tradisjon på HiØ og var da selvfølgelig i år også. Selv har jeg erfaringer fra datamessa i fjor, hvor basisgruppa mi hadde stand, holdt foredrag og ble vurdert på dette av andreårsstudentene. I år var det vi som skulle vurdere, hvilket var veldig interessant. Det var mange interessante temaer på standene, og det er alltid morsomt å se de som virkelig tar av med dataspill og store tv-skjermer, dette skaper sterk nysgjerrighet.

Det har vært en utvikling fra vi hadde visning i fjor, mange nye og spennende metoder for arbeid. Det var alt fra blogg fra leirskole til robot som motivasjonsfaktor. Ved å observere de forskjellige standene og ta med seg et par flyers kan man få med mange nye ideer og hjelp til spennende undervisning. Jeg mener at man bør få flere lærere til å komme på sånne dager, ikke mange vet hvor mye hjelp som ligger i å komme og se på dette. Datamessa bør da, etter min mening, få mer oppmerksomhet og bli markedsført bedre slik at flere lærere og personer som generelt har noe innenfor skolen å gjøre, kan komme å få inspirasjon som hjelper på veien videre :)

1 kommentar:

  1. Det er første året jeg var på datamessa, og jeg ble veldig positivt overraska. Jeg syns mange av standene var veldig bra og elevene som stod der var engasjerte og hyggelige. Jeg fikk mange gode ideer jeg kan ta med tilbake til klassen min.

    SvarSlett