tirsdag 14. april 2009

"Blogging"


Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har vært en stor blogger. Det har faktisk skremt meg ganske mye. Jeg synes det rett og slett er skummelt å eksponere seg selv på denne måten. Mulig det er reaksjonen eller responsen fra andre jeg er redd for, men må jo si at det har blitt enklere og mindre skremmende nå. I og med at dette er et arbeidskrav, så blir man jo kastet ut i denne nye verdenen.
Jeg var inne og tittet på en gammel blogg jeg lagde første året, og det er tydelig å se at jeg var uerfaren og prøvde så godt jeg kunne å dekke til min usikkerhet med humor (ikke at det alltid funka), men at det har bedret seg, og jeg er ikke så engstlig for det lengre. Det kan være at det er enklere å blogge når det er faglig innhold og erfaringer man snakker om.

Det er vel helst negativ kritikk fra andre man er redd for, men den som intet våger, intet vinner. For min del har dette vært en god erfaring som jeg vil få brukt for senere, både privat og i jobbsammenheng

4 kommentarer:

  1. Jeg har samme erfaring. Har prøvd å blogge litt før, men ikke stort. Merker at det er enklere å blogge fag enn privatliv, i hvert fall for meg. Da er man kanskje også mer åpen for konstruktiv kritikk ;)

    SvarSlett
  2. Jeg er enig i at det er bedre å blogge faglig enn privat. Har endel venner som blogger jevnlig, og det er jo spennende å følge med. Men for min egen del tror jeg det holder med å bruke blogg i jobb og skolesammenheng!

    SvarSlett
  3. har både blogget privat og i skolesammenheng. syns nesten det er verst med skolen jeg. her bør det liksom være noe vettugt man kommer med, mens det man skriver for sin egen skyld, ikke trenger være veldig mye å snakke om..:P

    SvarSlett
  4. Ofte er de mest leste bloggene de som inneholder minst fornuftig tekst. Mange blogger om helt hverdagslige ting, men jeg er helt enig i at det å lage en faglig blogg er lettere enn å skrive tekster med et mer personlig preg. Det eneste man må huske på da er selvsagt å ha med referanser og oppgi kilder til både informasjon og bilder/videoer

    SvarSlett