torsdag 16. april 2009

Gratis lærebøker i openoffice.org

Ved en tilfeldighet kom jeg over nettsiden IKT i skolen som jeg fant interessant. Her finnes mange ressurser og ideer til bruk av IKT i fagene under ”Bruk av digitale verktøy”. Målsetningen med siden er å stimulere til økt bruk av IKT i opplæringen.


En ting som umiddelbart fattet min interesse var en link til gratis lærebøker i Openoffice.org. Her finner du informasjon om lærebøker i writer, impress og calc. Disse er beregnet både på nybegynnere og viderekommende. Bøkene kan både lastes ned og kopieres gratis.
Siden dette er gratisprogrammer som brukes på elevmaskiner ved mange skoler, har vel de fleste lærere og studenter vært borte i disse. Selv om disse programmene er ganske like Microsoft office i bruk, så er det visse forskjeller. Da er det greit å ha noe å slå opp i hvis en får spørsmål fra elever som står fast.


Det er også mange andre interessante linker på denne siden. Ta en titt da vel!

1 kommentar:

  1. Jeg visste faktisk ikke at det fantes gratis lærebøker i Openoffice, så dette var opplysende og sikkert noe jeg vil for bruk for i jobbsammenheng.

    SvarSlett