tirsdag 14. april 2009

IKT for lærere på HIØ

Jeg føler selv jeg er ganske så teknisk anlagt, og klarer å fikse hverdagslige problemer med det tekniske utstyret vi har… Og det er mye takket være lærerutdanningen i Halden. For 5 år siden da jeg begynte hadde jeg vel ikke den helt store erfaringen med data. Jeg hadde skrivemaskin som valgfag på ungdomsskolen, og lærte delvis touchmetoden der. Så hadde vi vel også noen ”snertne” dataer på skolen der vi kunne spille ”Snake”, det var stas. Lærte svært lite på videregående, men det ble litt mer da jeg studerte reiseliv i Oslo.

Når jeg da begynte på lærerutdanningen var det full pakke med bærbar pc og IKT – undervisning, noe som jeg syns var spennende! Føler jeg er rimelig lettlært på enkelte områder, bl.a. dette. Det var verre med de to 35 åringene på basisgruppa mi, de trengte litt mer veiledning ;) Men det var jo grei trening for meg å hjelpe dem! Nå må jeg si at vi har hatt flinke og oppmuntrende IKT – lærere på Høgskolen! + at Helpdesk har vært et godt sted å komme til når ting man ikke kan har dukket opp!




Det er veldig bra at Høgskolen i Østfold har lagt så stor vekt på IKT, det tror jeg de får stor fordel av i fremtiden. Det er viktig å henge med i utviklingen, og som jeg har skjønt er Østfold en av de beste høgskolene i landet på den fronten! Kjempebra for fylket vårt!

Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar