fredag 17. april 2009

IKT for lærere, refleksjon over studiet

IKT for lærere har vært et variert og lærerikt studie. Jeg har hatt et morsomt studieår og synes jeg sitter igjen med et godt utbytte fra begge semestre. Jeg tenker at jeg faktisk har bruk for alt jeg har lært. Erfaringen med å finne fram til gratis og/eller fri programvare, bruk av IKT i spesialundervisning og lærebokutvidelse på wikibok er noe av det jeg har hatt mest glede av. Selv om jeg av og til synes noen beskjeder har kommet sent og jeg innimellom har fått et inntrykk av at det hele har vært litt rotete, så har det landet bra. Jeg har også tenkt at lærerne burde hatt bedre kjennskap til enkelte småting, men i ettertid synes jeg at nettopp dette har vært en fin prosess hvor vi har kunnet finne ut av det sammen underveis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar