onsdag 15. april 2009

Den store datamessa

Her på Høgskolen i Østfold arrangeres det en datamesse hvert år og i år var det 7. året. Dette er i samarbeid med kommunene i Østfold. Her er det studenter, lærere og elever som viser hva de kan innenfor IKT. Rundt på høgskolen er det forskjellige stands med de forskjellige temaene. Det er hovedsaklig studentene som viser fram hva de har gjort med IKT sitt første år i praksis. Mange har med seg elever fra praksisklassen og øvingslærer som observerer og kanskje hjelper litt til. Man kunne også få med seg flere foredrag i forskjellige rom og auditorier fra folk med erfaringer innenfor bruk av IKT i skolen.

I fjor var jeg en av de som stod på en slik stand og ble evaluert av en gruppe på andre trinnet. I år var jeg en del av en gruppe som skulle evaluere en gruppe på første trinnet. Dette syns jeg var veldig moro og følte meg ganske proff der jeg gikk rundt og så på hvordan folk hadde gjort det i forhold til hvordan det var i fjor. Jeg må si jeg ble veldig imponert til tider over ideer disse studentene har hatt og fullført i praksis. Og tok med meg en masse tips om hvordan man kan gjøre undervisningen annerledes ved hjelp av IKT.

Datamessa er et flott tiltak som jeg håper de får muligheten til å fortsette med så lenge som mulig. Alle kan trenge nye tips og det er en flott mulighet å kunne se hvordan man gjør dette i praksis og ikke bare på papiret

1 kommentar:

  1. Høres spennende ut. Skal prøve å få med meg noen fra min arbeidsplass neste år.

    SvarSlett