tirsdag 14. april 2009

Utbytte av IKT for lærere


Dette halvåret har jeg lært en del spennende ting som jeg helt sikkert vil få bruk for senere. Det meste har jeg allerede skrevet en del om, det gjelder da Digital Photostory og copyright, Wikibok og redigering av dette. Dette med copyright er noe de fleste burde sette seg inn å kunne, slik at vi kan formidle dette videre til elever i skolen, som helt sikkert bruker mye bilder på nett. Vi har også vært innom det å være kildekritisk, særlig med tanke på Wikipedia, som er åpen for alle, slik at hvem som helst kan redigere innholdet. Man må ikke stole blindt på det som står.
Det har samtidig vært veldig fint å kunne lese om andres erfaringer med oppgaver i dette faget. Da tenker jeg selvfølgelig på bruken av denne bloggen. Bruk av blogg kunne kanskje vært en god ide i skolesammenheng også, hvor elever kan uttrykke seg skriftlig og få tilbakemeldinger via bloggen, både av lærer og medelever. Dette er noe jeg tror kan være ganske spennende og morsomt.
Så alt i alt har dette halvåret gitt meg mye ny kunnskap som jeg helt klart skal bruke videre!

1 kommentar:

  1. Jeg synes også at dette har vært et lærerikt studium. De to delene tilsammen har gitt meg mye ny og nyttig kunnskap.

    SvarSlett