søndag 19. april 2009


Ikt i skolen.
Den tiden jeg har vært lærer student, har det vært stor fokus på ikt i skolen. I kunnskapsløftet står det at det skal være integrert i alle fag. Jeg har jobbet som vikar på samme skolen som jeg hadde min første praksis, og dermed fått fulgt litt med på utviklingen på samme skole. Det har heldigvis skjedd en utvikling.

Mitt første år på den skolen fikk alle lærerne i Halden kommune hver sin pc som arbeidsredskap. Hvor mye de har blitt brukt vet jeg ikke, men Fronter brukes av alle elevene. Alle får div. lekser og beskjeder på Fronter, men også i papirform. Skolen har ett datarom der det er gamle pc`er. Det tar lang tid å slå dem på, og man vet aldri hvor mange som starter opp, ikke henger seg og lignende. Kan til tider vær frustrerende da vi noen ganger har en skoletime på oss. Skolen har også noen bærbar som står rundt på div grupperom, men inne i klasserommene er det lite pc bruk i det daglige. Noe som jeg synes er synd. Datarommet må holdes av når du har tenkt å bruke det.

Når det gjelder annet utstyr, finnes det en flyttbar projektor, og et klasserom som har en som er montert i taket. Men det er på gang, og har aldri hørt et negativt ord fra de som jobber der når det gjelder pc bruk i skolen, og det er veldig bra for videre bruk av ikt på denne skolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar