mandag 28. mars 2011

Videoressurser

Jobben med å samle videoressurser var mer inspirerende enn å redigere tidligere artikler. Under arbeidets gang dukket det stadig opp videoklipp og gode animasjoner som egnet seg for bruk i undervisningssammenheng. Ikke alle egnet seg til temaet naturfag i ungdomsskolen, som var vår gruppes oppgave. (Men de har jeg lagret under favoritter til senere bruk).
Disse linkene sortert etter fag og kompetansemål er virkelig en ressurs jeg kommer til å benytte meg av. Alt i alt synes jeg arbeidet med Wikibooks var spennende og jeg er spent på hvordan dette ser ut om noen år. Jeg tviler på at man har fått med alle landets lærere på wikitanken innen da, men kanskje man har fått flyttet en del gode undervisningsopplegg og ressurser ut fra lukkede læringsplattformer og ut til allmennheten, slik at våre barn kan få en så god undervisning som mulig. Det blir spennende å se hvor omfattende dette kan bli. Jeg kommer til å tipse andre kolleger om denne ressursen.

2 kommentarer:

  1. Med tanke på at det mest sannsynlig bare er elever fra ikt studiet som har lagt inn ressurser på wikibøkene, er mulighetene store om man får med de fleste av landets lærere.

    SvarSlett
  2. Ja jeg tror at dette kan bli flott om noen år

    SvarSlett