torsdag 3. mars 2011

Felles fremlegging av digitale historier

På tirsdag kveld hadde vi en fin samling på høyskolen. Vi fikk se alle gruppenes framlegging av digitale historier. Tilsammen 8 digitale historier som alle er relatert til forskjellige fag innenfor undervisning i grunnskolen. Det var artig å få repetert historien om Aasen og Knutsen. Jeg husker at jeg underviste i omtrent det samme for 3 år siden da jeg hadde 4. eller 5. klasse i norsk. 3 av oppgavene vi fikk presentert var relatert til nærmiljøet. De to historiske om "helleristninger" og "Torp Bruk" og "kunst-presentasjon" med bilder av kunst i nærmiljø. Det er ei stund siden jeg har undervist i faget kunst og håndverk, men jeg husker sist jeg underviste i dette faget, så husker jeg mye i lærerplanen dreide seg om kunst i nærmiljøet. Jeg kan også huske at jeg slet for å finne fram til dette. Med denne digitale historien så har jo alle Halden- skolene dekket denne biten i lærerplanen.
Hilsen Tore

1 kommentar: