tirsdag 5. april 2011

Wikibøker

Vi er nå ferdige med mappeoppgave 3 – Wikibøker. Før jeg startet å arbeide med denne oppgaven, hadde jeg aldri hørt om Wikibøker. I begynnelsen syntes jeg at disse sidene virket litt rotete og mange fag manglet. Men etter å ha jobbet med Wikibøkene, og satt meg bedre inn i dem, må jeg si at jeg har forandret mening! Det er fantastisk at man bare kan gå inn på kompetansemål, og se hva andre har funnet og lagt ut, man slipper å lete på søkemotorer selv, noe som jeg ofte opplever som et mareritt ettersom det nesten alltid tar så lang tid! Fremdeles mangler det mye, men jeg håper at sidene om Wikibøker sprer seg, slik mange flere legger ut ting og tang på disse sidene!

2 kommentarer:

  1. Jeg er enig med deg i det du skriver. Synes nok at sidene er noe rotete, men når man får satt seg inn i det hjelper det veldig. Tenk om alle lærere kunne dele hva de har funnet, og lagt det inn i wikibøkene. Da ville vi hele tiden hatt oppdaterte og spennende wikibøker! Det hadde vært bra!

    SvarSlett
  2. Enig med dere begge. Ulempen med dagens format er at det vil nok være alt for mange som bare "henter" og ikke legger ut selv.

    SvarSlett