torsdag 28. april 2011

Spilleavhengighet II

Dataspill er ikke bra i store mengder det er vel de fleste enige om. Men hva gjør at noen blir spilleavhengige ? Jeg har tenkte en del rundt dette, og reflektert rundt de elevene jeg har hatt i skolen med slike problemer. Felles for dem alle er at de har hatt et annet problem i livet sitt som har manifisert seg i spilleavhengighet. Det kan være spesielle hjemmeforhold, ulike diagnoser, funksjonshemmninger osv.
Så er det å spille data 4-5 timer hver dag værre enn å se på TV hele kvelden som mange voksne gjør ?
Eller satt helt på spissen er dataspilling så ille i forhold til å ende opp som narkoman ?
Så vi må slutte å se på data spilling som en unyttig ting, men mer som en innfallsvinkel for å forstå dagens unge.

2 kommentarer:

  1. Velger meg narkomani fremfor spilleavhengighet any day of the week.

    SvarSlett
  2. jeg tror jeg holder meg unna begge deler

    SvarSlett