onsdag 6. februar 2013

Kommentar til Tannfelling og statistikk

Har kommentert en blogg om IKT i skolen på denne linken:
http://idamhh.tumblr.com/post/32727416405/tannfelling-og-statistikk#disqus_thread

Hei Ida:)
Dette er en veldig god ide, som jeg vil ta med videre til mine kollegaer på skolen Ida. Her kan vi kombinere bruken av IKT i matematikk med et tema som elevene kjenner seg igjen i, og som de er opptatt av. Den beste læringen skjer jo når elevene er delaktige på denne måten. Som Roy også kommenterer lærer elevene viktige begreper i faget og tar teroien i bruk i praksis. Jeg tror elevene vil ha et godt læringsutbytte av å arbeide på denne måten, og det er viktig å komme tidlig igang med IKT- bruk på de lavere klassetrinn. Her er det også en fin måte for lærerene å ta i bruk flere programmer for å lage et ferdig produkt som de kan bruke ut mot elevene. Jeg skal ta med meg dett videre i min egen matematikkundervisning. Takk for en god ide.
Hilsen Bjørn Josefsen

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg er helt enig med deg, Bjørn! For en god idé. Dette er absolutt noe å ta med seg videre. Opplevde "tannfelling" i en mattetimen her om dagen, og det er ikke noen tvil om hva som fikk mest oppmerksomheten!

    Å kombinere noe som er aktuelt for elevene med digital kompetanse, vil jo være genialt i så måte. Som Ida sier, kan man her få med viktige begreper, og kanskje gjøre læringsprosessen både gøy, interessant og aktuell for elevene.

    Antonia

    SvarSlett
  2. Hei!

    Jeg er også helt enig med dere. Dette er jo en kjempesmart måte å gå frem på for å få elevene til å oppleve morsom og gøy læring. Å føre statistikk for "tannfelling" på de lavere trinnene hørtes absolutt ut som en god ide!

    Elise

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg er også helt enig med dere. En veldig fin måte for elevene å lære statistikk på. Det å kombinere matematikk med et tema som elevene kjenner seg igjen i, er jo som dere sier den beste måten for elevene å lære på.

    Siri

    SvarSlett