torsdag 17. februar 2011

Venner på facebook??

Jeg har 348 venner på facebook. Noen av dem gikk jeg sammen med i løpet av grunnskolen, noen på videregående og noen på høgskolen. De står oppført som mine venner, men er disse mine venner?

Her om dagen møtte jeg en av disse såkalte vennene mine i butikken, vi hilste ikke på hverandre engang. Jeg tittet på henne og smilte, og det var kanskje et lite smil jeg fikk tilbake - litt usikker. Jeg har flere slike venner på facebook enn venner jeg faktisk er venner med!

Er det status med mange venner på facebook, eller er det et sted der man kan holde kontakten med de man faktisk vil ha noe å gjøre med? Trenger vi å vite alt som skjer i livene til hverandre, eller går det an å bare dele ting med de som faktisk bryr seg om oss. Er livene våre så kjedelige at vi må følge med på hva alle andre driver med? Til og med som egentlig ikke er våre venner.

Jeg leste en artikkel her om dagen der det sto at noen foreldre bruker mer tid på facebook enn på barna sine. Dagene går og livet er så alt for kort.....hva er det som egentlig er viktig??

2 kommentarer:

  1. Godt poeng! Selv legger jeg til bare de jeg faktisk hilser på, men sier jo sjeldent nei til å bli venn med folk jeg ikke hilser på, men vet hvem er. ;)

    SvarSlett
  2. Jeg må si meg enig med Helen; jeg legger også bare til de jeg hilser på, men det skal mye til for at jeg sier nei til de som vil bli venn med meg, selv om jeg ikke hilser på de..

    SvarSlett