onsdag 23. februar 2011

Photostory-stemme

Det nærmer seg innleveringsfrist for photostory oppgaven. Vi har fått tilbakemelding fra lærer om hvordan førsteutkastet var. Egentlig positivt, men det gikk litt som jeg fryktet, og det gjaldt stemmen min. Har ikke akkurat noen radiostemme. For utydelig og snakket for fort var beskjeden. For meg høres den neste litt baby-aktig ut, dikkedikkemumlestemme. Jeg vet jo hvordan en Photostory-stemme skal være, men det ikke så lett å få til. Må være noe medfødte greier. I tillegg hater jeg så veldig å høre min egen stemme. En liten trøst for være at når datteren min så filmen, lurte hun på om det var stemmen min, det hørtes ikke sånn ut sa hun. Og takk for det!
I disse ferietider fikk jeg med meg nyhetsmorgen på TV2, og der snakket de, pussig nok, om blogging. Unni Lindell og ei Belinda var der. Bloggen til hu Belinda skulle dreie seg om angst. Alle var velkomne til å skrive om noe de har angst for på bloggen hennes. Og jeg lurer, lurer på om jeg skal skrive et innlegg. Om angst for å høre sin egen stemme.
Gled dere til fremvisning av digitale fortellinger folkens!

6 kommentarer:

  1. Har også merket denne angsten for å høre min egen stemme, men etter et par digitale fortellinger forsvant den på merkelig vis..:)

    SvarSlett
  2. Ja..det er veldig rart å høre sin egen stemme! Ikke akkurat så fornøyd når jeg hører den. Elevene mine lurte også på om det var min stemme første gang de hørte den i Photo Story:))Får jobbe med saken, så blir man vel vant til det:)

    SvarSlett
  3. Det verste med stemmer på photostory er at de gjerne blir høye og lave om hverandre, det er så rart å høre på.

    SvarSlett
  4. Jeg har heller aldri likt å høre min egen stemme, men etter å ha jobbet litt med photostory og animasjonsfilm så ble det faktisk bedre.

    SvarSlett
  5. Hvis det er en trøst, høres det bedre ut for andre enn av en selv.

    SvarSlett
  6. Jeg synes også det er rart å høre min egen stemme og har aldri likt det heller! Men, jeg prøvde det på min 3-åring! Hun sang inn "Hurra for deg" i PhotoStory for sin tante som fylte 40 år, og hun syntes det var veldig moro!!! Ingen angst der nei!!

    SvarSlett