onsdag 16. februar 2011

Photostory

Endelig er vi i gang med Photostory prosjektet vårt. Min kjære samarbeidspartner, og tidligere lærer, hadde gjort en grundig research og etter en workshop i Halden ser vi positivt på det kommende arbeid. Vi ivrer faktisk med fortsettelsen. Torsdag møtes vi igjen for og forhåpentligvis sette sammen alle bildene. Det er i alle fall målet. Innholdet i historien holder vi hemmelig inntill videre, men vi kan si at det har nær tilknytning til vårt kjære hjemsted, Begby.
Jeg har fått i oppgave å få tak i passende bakgrunnsmusikk og fikk klar beskjed om at den måtte være lisensklarert. Etter en tur inne på linkene som ligger ute på hjemmesiden til ikt for lærere ble jeg litt nedstemt. Fant ikke så mye. Søkte så på google og havnet på hjemmesiden til landslaget for medieundervisning. Herfra klikket jeg videre til Creative Commons. Trodde de bare hadde bilder der, men her finnes nok av musikk. Ikke de mest kjente artistene, men tror nok vi finner det vi er ute etter. Det er sikkert noen som vet om andre nettsteder også. Kom gjerne med tips og kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Så bra at det finnes musikk også på Creative Commons. Det skal jeg benytte meg av neste gang jeg trenger musikk til Photo Story osv.:)

    SvarSlett