fredag 18. februar 2011

Etwinning

Vi er igang med mappebidraget der vi skal jobbe med etwinning. Jeg har aldri gjort noe lignende tidligere og synes at det virker utrolig spennende! Jeg gleder meg til å se hva dette vil gjøre med hverdagen og motivasjonen til elevene i klassen min. Det er hvertfall et helt annerledes opplegg enn det de har gjort tidligere. Vi har kommet i kontakt med en lærer i Praha som har elever på samme aldertrinn, og vi har sammen laget et prosjekt som vi skal jobbe med.

Siden dette er nytt for meg, har jeg jevnlig hatt kontakt med Hilde Øen. Hun har vært enestående til å bidra med hjelp på sene kvelder. Godt det finnes engasjerte mennesker som som er villig til å hjelpe trengende :)

Jeg tror at et slik type prosjekt er noe man ikke begir seg ut på om man ikke har lært det. Og jeg er helt sikker på at dette vil gjøre hverdagen mer spennende for elevene og ikke minst for oss som lærere. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan resultatet blir!

4 kommentarer:

  1. Så flott:)Vi er også igang...med en klasse fra Island:) Veldig spennende å jobbe med eTwinning:) Gleder oss til å se hva dette vil lære elevene også:)

    SvarSlett
  2. Enig i at dette først og fremst er noe man begir seg ut på etter at man har lært om det. Hadde ikke peiling på hva eTwinning var før jeg begynte på dette studiet:) Det at vi får prøvd ut opplegget i arbeidet med mappeoppgave 1, gjør at det er større sjanse for at jeg kommer til å gjennomføre eTwinning prosjekter med en framtidig klasse:)

    SvarSlett
  3. Det som er så flott med dette, er at en lærer og utforsker nye læringsarenaer og sprenger noen grenser underveis.:-) Håper dere fikk et godt utbytte av dette!Artig å jobbe med dere! Riktig God Sommer! Hilde:-)

    SvarSlett
  4. Så fint at du ser så positivt på det! Mange ser på det som er ukjent som noe skummelt, og skyver det heller ifra seg. Jeg tror eTwinning er en fin måte for elevene å bli oppmerksomme på hvordan det er for barn på deres egen alder, rundt om i verden. Elevene sitter nok igjen med mange tanker i løpet av et slikt prosjekt, og jeg kan tenke meg at det fører til mange gode samtaler både i klasserommet og på andre arenaer :-)

    SvarSlett