søndag 27. februar 2011

Personlige blogger

Jeg har akkurat lest ut boka Sosiale medier av Ida Jackson. Hun er kåret til Norges beste blogger av fem ulike juryer, og skriver stort sett om blogging i boka si. Boka var velskrevet og såpass interessant at jeg gikk inn på bloggen hennes for å se hva hun skriver der. I tillegg til politiske tekster og diverse andre ting, skriver hun også svært personlig. Se f.eks. http://idajackson.no/2011/02/18/et-steinerbarns-bekjennelser/ . Har flere ganger tenkt om personlige blogger at de er kjedelige å lese, men da jeg leste dette slo det meg etterpå at bloggere som skriver om selvopplevde episoder, kan si oss noe mer enn bare sitt eget liv - de kan si oss noe om samfunnet (I dette tilfellet kritikk av Steinerskolen). Men det handler om at bloggeren tør å åpne seg for leserne sine, og vinkle historien sin slik at det blir interessant lesestoff!

5 kommentarer:

  1. Jeg har vært inne på endel blogger. Man finner fort ut om de er innholdsrike og lærerrike, eller om det bare er noen som vil forteller om hvilke klær de hadde på seg i dag. Hvis man finner en bra blogg, kan man lære mye om det man interesserer seg for.

    SvarSlett
  2. Jeg har lest en god del i den samme boka, og er enig i at det er en interessant bok. En av de bedre fagbøkene jeg har lest på lengre tid.

    SvarSlett
  3. Fint at det er mange typer blogger. Vi har ulike interesser. Men mye som man kan lære av å lese andres blogger.

    SvarSlett
  4. Hvis man finner de rette bloggene er det virkelig mye interessant lesestoff der ute.

    SvarSlett
  5. Fint å lese private blogger når du er har samme interesse som blogger'en

    SvarSlett