tirsdag 22. februar 2011

Fronter

Leste akkurat et tidligere innlegg om Fronter på bloggen vår. Tenkte å komme med mine tanker etter å ha brukt denne plattformen i et par år. Mye som er bra, men dessverre er det alt for mye som ikke glir som det skal og som skaper frustrasjon. Kan hende dette har med mine kunnskaper å gjøre, men det er godt å lese om at andre også deler dette synspunkter, i hvert fall delvis.
Det som har skapt mest grå hår for min del er når elevene skal levere inn skriftlige dokumenter, enten innlevering av lekse eller at de har lastet det opp i sitt arkiv for å jobbe videre med det på skolen. Problemet er at skolen har "open office" pakka og når elevene laster opp de ulike filene hjemme er det i et annet format som gjør at vi ikke får det frem på skolen. Dette gjelder kun 5-6 elever på et trinn på ca 50, men det er nok.
Uansett, Fredrikstad kommune har tatt standpunktet til Fronter og da må elevene få kjennskap til hvordan de bruker det.

1 kommentar:

  1. Jeg har også tenkt mye på fronter fordi jeg synes det er veldig lite brukervennlig, altså kronglete. Det positive med fronter er derimot at elevene ikke kan glemme papirene sine hjemme, siden de ligger på fronter. Men elevene burde kanskje fått undervisning i forhold til filformat, slik at de kan lagre tekstene sine i et filformat som kan åpnes på alle datamaskiner.

    SvarSlett