torsdag 25. april 2013

Glosetyggeren


Glosetyggeren

Vil gjerne anbefale dere en side som kommer godt i bruk når det gjelder øvelse på gloser.
Da jeg var i praksis, fikk jeg muligheten til å være med i en time der elevene tok i bruk Glosetyggeren. Som tidligere sagt, var jeg en del i en mottaksklasse på Hafslund skole. Derfor passet denne siden perfekt til denne klassen.
Glosetyggeren lar elevene velge selv hvilke gloser de vil øve seg til fra hvert kapittel. Elevene skriver selv inn de glosene de har lyst å øve på, og dette i hvilket som helst språk. Deretter skriver de inn oversettelsen på norsk. Når de har gjort dette, sender de listen til seg selv på sin private e-mail. Listen ligger da digitalt ute, og eleven kan velge når som helst å gå inn og teste seg selv. Når testen er over, får eleven resultatet, og de kan prøve seg igjen, hvis de ikke klarte alle rette.
Utfordringen med å bruke denne siden, er at elevene må være veldig ops på å skrive inn glosene korrekt i første omgang når de legger inn listen.
Denne siden er en ny og mer digital måte å øve på gloser på, kontra å skrive glosene ned på ark, og øve på de der i fra.

Legger til siden slik at dere evnt. Kan ta en titt og prøve det ut J



Vivian

1 kommentar:

  1. DETTE JALP MEG IKE Å KOME IN PÅ GLOSETYGEREN!
    Ok sorry men dette hjalp meg ikke med å komme inn på glosetyggeren altså.......

    SvarSlett