onsdag 1. april 2009

Bildefortelling i bruk

Ida sendte meg en link i dag med en side som faktisk bruker vår bildefortelling. Det er et nettsamfunn for voksne og modne brukere. Målet er at de sammen med brukerne skal bygge en levende sosial arena kombinert med en seriøs verktøykasse for kommunikasjon og samarbeid.
Det synes jeg bare er så utrolig gøy!
Sjekk denne:http://origo.no/-/bulletin/show/266924_alf-proeysen-et-eventyr

Jeg har dessuten blitt så inspirert at jeg har tatt i bruk digital bildefortelling i arbeidskravet mitt i norsk 202. I min alternative praksisperiode har faglærerne bedt oss om å lage litt blest rundt Knut Hamsun jubliee (150 års siden han ble født), og vi har da laget en bildefortelling om han som forfatter (ikke som politiker). Dette er work-in-progress og vi håper at vi blir ferdig innen kort, men det er bare så ufattelig gøy å lage slike fortellinger, og nå kan jeg faktisk si at jeg begynner å få en viss erfaring med en sånn arbeidsform. Det skal bli spennende å bruke i skolesammenheng!

5 kommentarer:

  1. Hurra! Var kjempemoro å finne denne =) Gøy at ting vi produserer blir lagt merke til, og linket videre.

    SvarSlett
  2. så moro at noen andre har funnet fortellingen deres =) det viser jo at det man lager på dette studiet kan ha nytteverdi for andre=P

    SvarSlett
  3. Så artig at noen har plukket opp det dere har laget og tatt det i bruk. Bra jobbet.

    SvarSlett
  4. Så gøy! Alltid moro å bli lagt merke til :) Spennende å lese at du bruker dette i arbeidskravet ditt i norsk 202 også. Da er du allerede i gang og fått mer erfaring som kanskje gjør det litt lettere å bruke det i skolen

    SvarSlett
  5. Så gøy å se at andre bruker fortelling. Det er motiverende.

    SvarSlett